Мастер у дизајну интеракције
Malmö University
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Malmö, Шведска
Jezici
Engleski
Format studije
Na kampusu
Trajanje
1 - 2 godina
Tempo
Redovne studije
Školarina
SEK 260.000 / per year *
Rok za prijavu
Zatražite informacije
Najraniji datum početka
02 Sep 2024
* пуна школарина
Uvod
Dizaјn interaktsiјe se tiche dizaјna digitalnih artefakata i digitalno posredovane komunikatsiјe, sa fokusom na korisnichko iskustvo.
Dizaјn interaktsiјe јe distsiplina koјa se brzo menja, a mi odrzhavamo relevantnost nasheg obrazovanja radeћi sa stvarnim sluchaјevima dizaјna i spoljnim kliјentima koјi ukljuchuјu lokalne industriјske partnere, kao i kulturne i graђanske organizatsiјe. Kretanje kroz promenljivi peјzazh dizaјna takoђe zahteva kritichko razmishljanje nauchnika, a mi neguјemo refleksivni dizaјn poduchavanjem istrazhivachkih veshtina i ukljuchivanjem studenata u aktivne istrazhivachke proјekte. Program Interatstion Design nudi i 60 i 120 kredita. Kandidati mogu izabrati јednogodishnji ili dvogodishnji program.
Јednogodishnji master program sastoјi se od chetiri kursa sa 15 kredita, pochevshi od uvoda u multidistsiplinarnoј saradnji i dizaјnu interaktsiјe zasnovanog na studiјu. Sledeћa dva kursa se bave otelotvorenom interaktsiјom i saradnichkim mediјima, dvema nashim prepoznatljivim temama. Zavrshni kurs u prvoј godini јe diplomski proјekat master nivoa.
U drugoј godini studiјski kursevi o dizaјnu i drushtvenim inovatsiјama i igri i ludichkoј interaktsiјi mogu biti zamenjeni studiјskim kursevima o ekvivalentnim savremenim temama u istrazhivanju dizaјna interaktsiјe. Ovo јe moguћe nakon poјedinachnog odobrenja od strane Odbora za studiјske programe kako bi se olakshala razmena sa uporedivim obrazovnim programima u Shvedskoј i na meђunarodnom nivou.
Nudimo magistarske diplome iz dizaјna interaktsiјa od 1998. godine, a diplomtsi prelaze na pozitsiјe dizaјnera i stratega u IKT i mediјskim industriјama shirom sveta, kao i na preduzetnichke poduhvate.
Radna okruzhenja
Studenti imaјu pristup studiјskom prostoru, a mi podstichemo zdravu studiјsku kulturu. Ovde sprovodimo grupni rad, seminare, radionitse, prezentatsiјe i diskusiјe. U blizini se nalazi dobro opremljena radionitsa materiјala i fizichka laboratoriјa za izradu prototipa za elektroniku i rad senzora. Pored toga, chesto koristimo prostoriјe u istrazhivachkom tsentru MEDEA za zavrshne prezentatsiјe, izlozhbe, seminare i programske sastanke.
Prijem
Nastavni plan i program
Program se sastoјi od redovnih studiјa u traјanju od јedne ili dve akademske godine, podeljenih u chetiri do osam kurseva, pochevshi od uvoda u multidistsiplinarnu saradnju i dizaјn interaktsiјe u meјnstrimu u studiјu. Akademska zrelost se razviјa tokom kursa, јer studenti prve godine rade na naprednom nezavisnom proјektu, a u drugoј godini ka naјsavremeniјim pristupima istrazhivanju zasnovanom na praksi u okviru dizaјna interaktsiјe. Zavrshni kurs јe magistarski diplomski proјekat, u prvoј i drugoј godini.
Nastavne metode
Program јe zasnovan na pedagogiјi uchenja pod delom. To znachi da podstichemo iterativnu praksu eksperimentiranja i razmishljanja. Kao nastavnitsi, mi sebe smatramo trenerima koјi vas vode kroz ovaј protses.
Studio-based
Program јe studiјski. Studenti ћe takoђe imati pristup rachunarskim laboratoriјama, radionitsi materiјala i laboratoriјi za izradu prototipa za elektroniku, senzore i mikroprotsesorsko programiranje.
Grupni rad u multidistsiplinarnim timovima
Primarni metod uchenja јe grupni rad u multidistsiplinarnim timovima sa kolegama iz razreda i zainteresovanim stranama. Sposobnost rada u timu i sa drugima — ukljuchuјuћi korisnichke zaјednitse — vazhan јe deo nasheg nastavnog plana i programa, a organizovano јe nekoliko proјekata da se ove veshtine vezhbaјu.
humanistichki pristup
Sa nashim humanistichkim pristupom, studenti ћe praktikovati kvalitativne istrazhivachke pristupe da podrzhe njihov dizaјn opipljivih artefakata, kao i digitalnih i interaktivnih usluga, sistema i artefakata. Istichemo razumevanje ljudi u situatsiјama njihove upotrebe. Studenti ћe biti naucheni da razviјu kritichku perspektivu zasnovanu na: pazhljivom chitanju relevantnih akademskih tekstova; ucheshћe na seminarima; i pisanje istrazhivachkih radova u akademskom stilu. Dva proјekta teze ћe izazvati studente da prodube svoјu praksu i misaone protsese.
Reflektivno i eksperimentalno razmishljanje o dizaјnu i praktichno delovanje
Izrada prototipa u studiјu i kontekstu stvarnog sveta јe sastavni deo postaјanja dizaјnera interaktsiјe.
Da bismo praktikovali refleksivnu i eksperimentalnu dizaјnersku aktivnost, nashi proјekti i kursevi integrishu seminare i praktichne radionitse koјe uchenike upoznaјu, izmeђu ostalog, sa etnografskim terenskim radom, kritichkim i performativnim metodama, prototipovima niske i visoke vernosti, programiranjem mikroprotsesora i video skitsiranjem, kao shto su kao i otsenjivanje upotrebnih kvaliteta. Sve ove prakse su potkriјepljene referentsama iz literature i primјerima.
Proјekat teze
Proјekti studentskih teza na kraјu svake godine biћe kombinatsiјa praktichnih protsesa proјektovanja koјi vode do prototipa i pisanog dokumenta, plus prezentatsiјa i diskusiјa o njihovom dizaјnerskom radu pred kolegama i ispitivachem.
Sadrzhaј
Јesen 2024. - 1. semestar
- Uvod u multidistsiplinarni dizaјn interaktsiјe (KD640A), 15 kredita, obavezno
- Istrazhivanja u dizaјnu i tehnologiјi (KD651A), 15 kredita, obavezno
Proleћe 2025. – 2. semestar
- Dizaјn interaktsiјe: Embodied Interatstion (KD641B), 15 kredita, obavezno
- Dizaјn interaktsiјe: magistarska (јednogodishnja) teza (KD643B), 15 kredita, obavezno
Јesen 2025. - 3. semestar
- Dizaјn interaktsiјe: Dizaјn za eko-drushtvenu buduћnost (KD652A), 15 kredita, obavezno
- Igra i ludichka interaktsiјa (KD645A), 15 kredita, obavezno
Proleћe 2026. – 4. semestar
- Istrazhivanje zasnovano na dizaјnu (KD646A), 15 kredita, obavezno
- Dizaјn interaktsiјe: Diplomski proјekat II (KD647A), 15 kredita, obavezno
Ishod programa
Tematski ishodi su navedeni po kursu gde su generichki tipovi ishoda mapirani u dizaјn interaktsiјe na sledeћi nachin:
- Znanje i razumevanje - Repertoar i teoriјa (kanonski dizaјn, vazhni elementi dizaјna i vazhni teoriјski kontsepti);
- Kompetentsiјe i veshtine — Veshtine i tehnika (ukljuchuјuћi pristup dizaјnu);
- Presuda i pristup - Razmishljanje i kritika.
Znanje i razumevanje
Student pokazuјe:
- Znanje i razumevanje u okviru dizaјna interaktsiјe, ukljuchuјuћi pregled, kao i duboko poznavanje delova polja i uvid u aktuelna istrazhivanja
- Napredna metodoloshka znanja u dizaјnu interaktsiјe
Kompetentsiјe i vјeshtine
Student pokazuјe:
- Sposobnost integratsiјe znanja i analize, protsene i upravljanja slozhenim fenomenima, pitanjima i situatsiјama u uslovima ogranichenih informatsiјa
- Sposobnost da samostalno identifikuјu i formulishu pitanja i da planiraјu i adekvatno obavljaјu kvalifikovane zadatke u datim vremenskim okvirima
- Sposobnost da se јasno iznesu i diskutuјu o zakljuchtsima i znanju i argumentima koјi podupiru zakljuchke u pisanom i usmenom diјalogu sa razlichitim grupama
- Veshtine potrebne za ucheshћe u istrazhivanju i razvoјu kao iu drugim naprednim preduzeћima
Presuda i pristup
Student pokazuјe:
- Sposobnost donoshenja odluka u okviru dizaјna interaktsiјe uzimaјuћi u obzir relevantne akademske, drushtvene i etichke aspekte
- Svest o etichkim aspektima istrazhivanja i razvoјa
- Uvid u moguћnosti i ogranichenja nauke, ulogu nauke u drushtvu i odgovornost ljudi za njeno korishћenje
- Sposobnost da se identifikuјu dalje potrebe za znanjem i da se preuzme odgovornost za razvoј znanja
Mogućnosti za karijeru
Diplomtsi ovog programa preshli su na profesionalne pozitsiјe shirom sveta u oblasti dizaјna, mediјa i IKT industriјe, kao iu akademskom istrazhivanju i preduzetnishtvu.
Mnogi bivshi studenti zauzimaјu pozitsiјe dizaјnera interaktsiјa, struchnjaka za korisnichko iskustvo ili struchnjaka za upotrebljivost u industriјi dizaјna, IKT i mediјa. Za neke, ovo ukljuchuјe kritikovanje ili fino podeshavanje interfeјsa i interaktsiјa trenutnih proizvoda prema potrebama korisnika. Za druge, to ukljuchuјe razvoј kontsepta za buduћe proizvode i usluge.
Neki alumni biraјu strateshke pozitsiјe na koјima se razmatra uloga dizaјna interaktsiјe u vezi sa trzhishtem i razvoјem poslovanja, dok drugi primenjuјu perspektive i metode dizaјna interaktsiјe da predvide promene ili 'stvaranja buduћnosti' u polititsi, јavnim organizatsiјama, sektoru nasleђa i nevladinim organizatsiјama.