Магистар примењених рачунарских наука
UiT The Arctic University of Norway
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Narvik, Норвешка
Jezici
Engleski
Format studije
Na kampusu
Trajanje
2 years
Tempo
Redovne studije
Školarina
Zatražite informacije
Rok za prijavu
Zatražite informacije
Najraniji datum početka
Zatražite informacije
* нема школарине за стране студенте
Uvod
Da li zhelite da razumete kako nas veshtachka inteligentsiјa i virtuelna realnost okruzhuјu u svakodnevnom zhivotu? Ovaј program savrsheno pristaјe onima koјi zhele da razumeјu tehnologiјu koјa stoјi iza samovozeћih automobila, dronova, simulatora i rachunarskih igara. Magistriraјuћi primenjene rachunarske nauke, postaјete veshti u okviru:
- Tehnichko programiranje
- Virtuelna stvarnost i rachunarska grafika
- Veshtachka inteligentsiјa
- Simulatsiјe
Nauchiћete kako da iskoristite ovu kompetentsiјu za razvoј naprednih rachunarskih programa, alata i sistema za upotrebu u shirokom spektru distsiplina.
Opis programa
- Traјanje: 2 godine
- Bodovi (ETsTS) : 120
- Uslovi za upis : Relevantni dodiplomski studiј inzhenjerstva rachunarstva ili ekvivalent sa naјmanje 25 kredita matematika, 5 kredita statistika, 7,5 kredita fizika
- Naziv diplome : magistar tehnichkih nauka/Sivilingeniør
- Kod aplikatsiјe :
- Norveshki i nordiјski podnosiotsi priјava: 4600
- Meђunarodni podnosiotsi priјava: 9008
Nakon zavrshetka ove studiјe imat ћete preduvјete za razvoј naprednih rachunarskih igara, virtuelne stvarnosti i kreiranje realistichnih simulatsiјa, kao shto su sudari, kruta tiјela, inverzna kinematika i mehanika fluida. Kao student, koristiћete bliske veze koјe Narvik ima sa natsionalnim i meђunarodnim istrazhivachkim partnerima i nashim profesionalnim laboratoriјskim obјektima. Tokom studiјa gradiћete јaku i konkurentnu osnovu kao tehnichki programer i programer naprednog softvera i sistema za uchenje. Nastavne aktivnosti vode aktivne istrazhivachke grupe iz oblasti AI, geometriјskog modeliranja i primenjene matematike. Ovo mozhe posluzhiti kao osnova za:
- Veshtachka inteligentsiјa (AI), mashinsko uchenje i inteligentni agenti
- Geometriјsko modeliranje, virtuelna stvarnost, rachunarska grafika i animatsiјe
- Obјektno oriјentisano programiranje, programiranje meta i GPU-a
- Razvoј velikih softverskih sistema i masivnih vishenamenskih sistema
Nakon zavrshetka diplomskog rada o odabranoј temi, opremljeni ste sveobuhvatnim skupom znanja u suochavanju sa tehnichkim i upravljachkim izazovima, shto vas chini privlachnim za kompaniјe u mnogim industriјama. Bivshi studenti su generalno nashli uzbudljive moguћnosti kao struchnjatsi ili lideri u tehnoloshki naјnapredniјim kompaniјama ili unutar akademske zaјednitse.
Prijem
Nastavni plan i program
Struktura programa
Termin | 10 kredita | 10 kredita | 10 kredita | 10 kredita | 10 kredita | 10 kredita |
Prvi semestar (jesen) | MAT-3800 Linearna algebra II | MAT-3802 Diskretna matematika sa teorijom igara i grafova | MAT-3801 Numeričke metode | DTE-3603 Uvod u tehničko programiranje | END-3801 PDE i metoda konačnih elemenata | HMS-0501 Bezbednost u laboratoriji, radionici i na ekspedicijama na moru i kopnu. i HMS-0502 Prva pomoć u laboratoriji, radionici i ekspedicijama na moru i kopnu Obavezno prisustvo |
Drugi semestar (proleće) | END-3607 Geometrijsko modeliranje | DTE-3610 Metode konačnih elemenata, programiranje | DTE-3609 Virtuelna stvarnost, grafika i animacija - teorija | DTE-3608 Veštačka inteligencija i inteligentni agenti - Uvod | TEK-3501 Inovacije i ekonomija | DTE-3607 Napredno programiranje igara i simulatora |
Treći semestar (jesen) | DTE-3605 Virtuelna stvarnost, grafika i animacija - Projekat | TEK-3500 Inovacije i upravljanje | DTE-3604 Primenjena geometrija i specijalni efekti | DTE-3606 Veštačka inteligencija i inteligentni agenti - projekat | DTE-3601 Simulacije | DTE-3600 Mehanika fluida |
Četvrti semestar (proleće) | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT | DTE-3900 Magistarski rad — M-IT |
Nastava i procena
Kurs za osvežavanje:
U nedelji 33 nudi se dvodnevni kurs osvežavanja linearne algebre. U ovom kursu će se ponoviti centralni koncepti i metode iz prethodnih linearnih kurseva algebre. Iskustva iz prethodnih godina su da studenti koji učestvuju u ovom kursu osvežavanja imaju veliku korist od toga u SMN6190 Linear Algebra II.
Sva nastava na ovom programu odvija se na engleskom jeziku.
Studijski program je strukturiran sa koncentrovanim kursevima gde studenti rade na jednom predmetu u isto vreme. Ovo obezbeđuje jedinstveno opterećenje tokom celog programa. Program je& zasnovan na R D, a profesori često koriste sopstvene rezultate istraživanja u predavanju. Većina kurseva zasniva se na tradicionalnim predavanjima, teorijskim vežbama, laboratorijskim vežbama, izletima i samo-studijama. Vežbe mogu biti dobrovoljne ili obavezne i izvode se pojedinačno ili u timovima.
Obavezni projektni radovi se takođe često koriste u vezi sa različitim temama. Projekte obično izvode studentski timovi. Timovi pripremaju izveštaje o projektima koji se prezentuju profesorima, ispitivačima, a ponekad i kolegama studentima. Projekti se mogu zasnivati na laboratorijskim eksperimentima, poslovnim slučajevima ili slično. Neki predmeti su u potpunosti zasnovani na projektu koji nadgleda stvarni profesor.
Završnu tezu karakteriše tema naučne prirode i može se izvoditi u bliskoj saradnji sa relevantnim industrijskim partnerom i/ili na osnovu postojećeg R& D-projekta. Rad je podeljen u dve faze gde se prva faza obično sastoji od studije literature kako bi se studentima obezbedila jača teorijska osnova za izvršavanje druge faze. Druga faza je glavni deo teze i posvećen je R& D zadatak gde će studenti steći dubinsko znanje o izabranoj temi. Rezultat rada treba da bude predstavljen u obliku naučnog izveštaja kako bi se dokumentovao sav rad koji se obavlja u vezi sa tezom. Rad se obično izvodi pojedinačno, ali u posebnim slučajevima grupa od dva ili tri učenika. Tokom radnog perioda biće održani sastanci i prezentacije statusa prekretnice, a konačni rezultati predstavljeni su fakultetskom osoblju i kolegama studentima.
Oblik procene
U celom programu koriste se različiti oblici metoda procene u vezi sa različitim subjektima. U većini slučajeva pojedinačni pismeni ispiti se koriste kao glavni oblik ocenjivanja predmeta. Pored toga, obavezni projekti (pojedinačno ili u grupama) se koriste da bi se odredila konačna ocena.
Neke predmetne evaluacije zasnivaju se na portfelju izvršenih zadataka, dok su druge zasnovane na projektnim radovima u kojima se ocene određuju na osnovu pisanih izveštaja, ponekad praćene usmenim izlaganjem.
Ocenjivanje završne magistarske teze zasniva se samo na pisanom izveštaju sa relevantnim prilozima.
Dodatne informacije o metodi evaluacije svakog predmeta definisane su u opisu kursa, ali ocenjivanje se obično zasniva na ECTS sistemu sa ocenama A, B, C, D, E i F, gde F" nije prošao".
Obavezna obuka o bezbednosti u zdravstvu, bezbednosti i životnoj sredini (HSE)
Svi studenti moraju da završe obaveznu obuku o bezbednosti pre nego što im se dozvoli pristup i da im se da dozvolu za rad u laboratorijama, radionicama i slično. Ovo važi i za učešće u terenskim radovima/istraživačkim krstarenjima i slično. Molimo kontaktirajte svog neposrednog supervizora za listu obaveznih kurseva.
Pristup daljim studijama
UIT Campus Narvik ima doktorat. obrazovanje iz oblasti inženjerske nauke i tehnologije. Studenti mogu biti kvalifikovani za prijem u ovaj doktorski program.
Nakon uspešnog završetka studijskog programa, u zavisnosti od zadovoljavajućih ocena u magistarskim i diplomskim stepenima.
Ishod programa
Ishodi učenja
Nakon završetka programa, kandidat poseduje sledeći ishod učenja.
Znanje
- kandidat će imati neophodna osnovna znanja kao i stručna znanja o izazovnim poslovima u istraživanju, industrijskom razvoju i drugim oblastima. Znanje je na nivou takvom da kandidat može analizirati probleme i primeniti znanje u novim oblastima.
- kandidat će imati temeljno znanje o različitim teorijama i metodologijama razvoja softvera, a posebno računarskog programiranja, uključujući napredno objektno orijentisano programiranje i meta-programiranje, zasnovano na poznavanju matematike i tehnologije primenjive i na programiranje opšte namene, a posebno na tehničke aplikacije na različitim platformama.
- kandidat će imati posebna znanja iz kombinovanih oblasti geometrijskog modeliranja i programiranja, geometrije kombinovane sa veštačkom inteligencijom i programiranjem, simulacija/računanja i programiranja, te geometrije i računarske grafike.
Veštine
- kandidat će samostalno raditi sa problemima, analizirajući probleme i praviti planove za njihovo rešavanje.
- kandidat će moći samostalno da napravi velike i/ili složene računarske programe koji mogu da se pokreću na različitim platformama.
- kandidat može da sprovede nezavisni istraživački ili razvojni projekat iz oblasti informatike pod nadzorom i u skladu sa važećim normama za istraživačku etiku.
- kandidat može pronaći, analizirati i kritički se baviti različitim izvorima informacija i koristiti ih u razvoju i argumentaciji.
- kandidat će moći da napiše duži kontinuirani izveštaj i jasno predstavi istraživanja u pisanom radu i da saopšti znanje uopšte usmeno i pismeno.
Opšta nadležnost
- kandidat je pod uticajem da održi i razvija radoznalost i vrednosti kao što su otvorenost, preciznost i važnost razdvajanja znanja i mišljenja.
- kandidat može komunicirati o akademskim pitanjima, analizama i zaključcima iz oblasti informatike koristeći relevantnu terminologiju za komunikaciju sa specijalistima, ali i sa širokom javnošću.
- kandidat može da doprinese novim procesima razmišljanja i inovacija u saradnji sa stručnjacima iz drugih oblasti.
galerija
Mogućnosti za karijeru
Potencijali za posao
Magistar primenjenih računarskih nauka kvalifikuje se za međunarodni rad u okviru niza industrija i disciplina, od softverskog inženjerstva uopšte do razvoja specijalnog softvera specifičnog za domen. Neki primeri uključuju:
- Razvoj softvera uopšte
- Virtuelna stvarnost i simulatori
- Grafički sistemi vizuelizacije
- Razvoj softverskih rešenja specifičnih za domen, npr.: nafta i gas, CAD/CAM
- Industrija kompjuterskih igara
- Mašinsko učenje i razvoj sistema veštačke inteligencije
- Akademska karijera u istraživanju i razvoju
- Ansatt I Forsvaret
- Grnder
- IT administrator
- Projektor
- Spillprogrammerer
- Stipendiat