Магистар креативних индустрија
Radboud University
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Nijmegen, Холандија
Jezici
Engleski
Format studije
Na kampusu
Trajanje
1 godina
Tempo
Redovne studije
Školarina
EUR 2.314 / per year *
Rok za prijavu
01 Jul 2024
Najraniji datum početka
Sep 2024
* за држављане ЕУ/ЕЕА; 16.500,00 € за држављане земаља које нису чланице ЕУ/ЕЕП
Uvod
U danashnjem dinamichnom mediјskom svetu, kreativnost i inovatsiјe su nerazdvoјno integrisani sa tehnologiјom i globalizatsiјom. Na Radboud University pomazhemo vam da razviјete reflektiraјuћi, radoznali i kritichki pogled na kreativne industriјe i njen odnos sa ekonomiјom i komertsiјalizmom. Molimo vas da pazite na obeћanje autentichnosti, krik vrednosti ili potragu za kvalitetom u kreativnim industriјama. Ali, i shto јe naјvazhniјe, nikada ne izgubiti iz vida njegovu srzh; srtse kreativnih industriјa јe kulturni proizvod ili dogaђaј. Zato јe u svakom toku, u svakoј debati, nasha polazna tochka estetski i kreativni element. Radi se o dodavanju nove vrednosti i znachaјa kreativnim industriјama.
U spetsiјalizatsiјi magistara kreativne industriјe fokusiramo se na umetnichki proizvod. Gledamo predivan novi svet u koјem visoka moda interaktivno dјeluјe sa tehnoloshkim ureђaјima i gdјe televiziјske seriјe dobiјaјu sve vishe na znachaјu u kinu. Takoђe ћete prouchavati nashe (post) industriјsko drushtvo kao kulturni fenomen.
Chinjenitse i broјke
- Stupanj: Magistrirao iz umetnosti i kulture
- Fakultet: Fakultet umetnosti
- Tsroho shifra: 60087
- Traјanje: 1 godina (60 ETs), puno radno vreme
- Pochetni mesetsi: septembar
- Јezik nastave: engleski
- Upisani studenti: 50-75 godishnje
- Radni sati: 10-17 sati nedeljno
Master program iz kreativne industriјe: neshto za vas?
- Pogledaјte mnoga podruchјa kreativne industriјe: ne samo modu, muziku, film i televiziјu, veћ i (drushtvene) mediјe i obrazovanje.
- Kreativnoј industriјi prilazimo sa snazhnim fokusom na kulturu.
- Zgodan program, sa nekoliko zadataka nedeljno, izaziva vas da razviјete „meke veshtine“ da biste bili uspeshni na trzhishtu rada.
- Imamo bliske kontakte sa umetnichkim i kulturnim organizatsiјama u Niјmegenu i oko njega.
Zashto uchiti ovaј program
- Kreativnim industriјama pristupamo sa snazhnim fokusom na kulturu: u sredishte studiјe stavljamo sam kreativni obјekat, proizvod ili protses. Ovaј naglasak chini nash pristup јedinstvenim u holandiјi.
- Prouchavamo mnoga podruchјa kreativne industriјe: ne samo modu, muziku, film i televiziјu, veћ i (drushtvene) mediјe i obrazovanje.
- Mi koristimo praktichan pristup ovom polju gledaјuћi ne samo velike igrache, poput globalnih konglomerata, veћ i mala i srednja preduzeћa, ne zaboravljaјuћi kompaniјe koјe imaјu mushkartse / zhene.
- Nash program јe praktichan, sa nekoliko zadataka nedeljno koјi vas izazivaјu da razviјete „meke veshtine da biste bili uspeshni na trzhishtu rada.
- Imamo bliske kontakte sa umetnichkim i kulturnim organizatsiјama u Niјmegenu i oko njega. Mozhete da koristite ove kontakte da biste stekli pravi ukus u industriјama u koјima ћete raditi.
Prijem
Nastavni plan i program
Naš pristup ovoj oblasti
Kreativnost se smatra prilično poželjnom robom u našoj savremenoj kulturi. Kreativnost - ekonomisti i vladini zvaničnici održavaju - neophodna je za inovacije, a inovacije dovode do ekonomskog prosperiteta. Ipak, šta znači biti kreativan? Šta su kreativni proizvodi?
Kreativne industrije su dinamično i složeno polje koje se brzo menja usled globalizacije i stalnog razvoja novih i uzbudljivih tehnologija. NaRadboud University gledamo mnogim oblastima kreativne industrije, kao što su:
- Moda: Moda je komercijalna, kreativna i kulturna industrija koja proizvodi i troši materijalne predmete poput tekstila i odeće, ali i više nematerijalnih vrednosti poput trendova, slika, značenja, želje, iskustva i (lepotnih) ideala. Glamur mode nas može namamiti, ali to je industrija koja najviše zagađuje nakon naftne industrije. Poljem dominira neverovatna brzina, brz promet i veliki otpad. Može li modna industrija zadržati svoj glamur, ali postati održivija?
- Mediji: Savremenim medijskim kapom dominiraju globalni konglomerati koji poseduju kompanije u raznim industrijama, kao što su filmski studiji, tematski parkovi, televizijske mreže, sportski i novinski kanali, izdavačke kuće, i programeri igara. Kao rezultat toga, industrija se transformisala u kulturnu ekonomiju u kojoj samo šest 'medijskih divova' - uključujući Disnei i Time Varner - kontroliše 90% svega što čitamo, gledamo ili slušamo. Pogledat ćemo kako medijska industrija oblikuje formu i sadržaj savremenih medijskih produkcija.
- Obrazovanje: Kreativnost i takozvane veštine 21. veka u obrazovanju su veštine koje su važne za savremena postindustrijska društva. Takođe je nagon ljudi da uče i povećaju svoj „kulturni intelektualac' se takođe koristi za promociju proizvoda. Na primer, muzeji postaju mnogo interaktivniji kako bi pomogli posetiocima da bolje razumeju njihov sadržaj.
Izazovi sa kojima se suočavaju stručnjaci kreativnih industrija
Naš pristup kreativnim industrijama je i teorijski i pragmatičan. U ovoj magistarskoj specijalizaciji gledamo veće i manje igrače u oblasti kreativnih industrija, od globalnih konglomerata pa sve do kompanija za jednog muškarca/žene. Pogledali smo izazove sa kojima se mogu suočiti. Ovi izazovi uključuju:
- Pokušavajući da utvrdi šta će se dogoditi u budućnosti. Kao budući stručnjak za kreativne industrije naučićete da analizirate i predviđate trendove u samoj oblasti: od praktičnih pitanja poput uticaja iPhone na modu, do opštih pitanja poput toga kako kultura može okupiti zajednice ili kako kreativne industrije mogu ulagati u vrednosti lepote, kvaliteta i stvaranja značenja.
- Pokušavajući da polje učini održivijim. U kreativnoj industriji trendovi se kreću iznenađujuće brzim tempom. Sutra mora-imati će biti stara sledeće nedelje. Da li je moguće usporiti trendove u globalizovanom svetu koji se brzo menja? Ili možemo uvesti sporost kao novi trend?
Specijalizacije
Kreativne industrije je specijalizacija magistarskog programa u oblasti umetnosti i kulture. Druga specijalizacija engleskog jezika je:
- Turizam i kultura
Mogućnosti za karijeru
Izgledi za karijeru
Ako želite da napravite karijeru u oblasti u kojoj se umetnost susreće sa trgovinom, gde highbrov susreće lovbrov, i gde se elita sastaje sa javnošću, magistarska specijalizacija u kreativnoj industriji definitivno će odgovarati vašim interesima.
Veštine
Ovaj master će vam pomoći da razvijete reflektujući, radoznao i kritički stav koji vam je potreban da biste uspeli u ovoj oblasti, dok pažljivo gledate istraživačke metode i diskusije koje trenutno okružuju ove teme. Upoznaćete se sa političkim dokumentima, poslovnim planovima, skriptama za budućnost, naprednim znanjem o industrijama zasnovanim na kreativnom proizvodu. Takođe ćete moći da procenite buduće trendove, posebno kada je industrija u pitanju. Ukratko, imaćete veštine koje su vam potrebne da biste doprineli razvoju mladog i dinamičnog kreativnog sektora.
Radne pozicije
Poslovi koje biste mogli da radite nakon završetka ovog programa su izuzetno raznoliki. Teren kreativnih industrija je raznolik koliko i velik i neprestano se širi, stvarajući puno novih potencijalnih radnih mjesta. Stoga očekujemo da će biti sve više i više potražnje za ljudima sa stručnošću u kreativnim industrijama.
Da bismo vam dali ideju o mogućim poslovima, evo uzorka poslova koje naši diplomci sada rade:
- Trend posmatrač za kompanije
- Konsultantsko umetničko obrazovanje za obrazovnu organizaciju
- Konsultant „kvalitetna televizija“ za nacionalnu komercijalnu televizijsku stanicu
- Kreator kulturne politike za vladu
- Organizator festivala
- Vebmaster u muzeju
- Organizator programa na filmskom festivalu
Creative Industries na TV-u!
Holandska TV emisija Ondernemen doen we zo („Kako vodimo svoj posao“) predstavila je naš Master program u kreativnim industrijama u emisiji o kreativnim industrijama. Bivši student Ricardo govorio je o kompaniji za gledanje trendova koju je pokrenuo nakon diplomiranja.
Radboud Servis karijere
Radboud Karijera servis pomaže studentima u pronalaženju stažiranja, daje savete za karijeru i može ponuditi savete i smernice prilikom prijave za posao.
Naše istraživanje u ovoj oblasti
Mali uzorak istraživanja urađenihRadboud University u oblasti kreativnih industrija:
Moda i tehnologija
Radboud University profesor Anneke Smelik vodi interdisciplinarni istraživački projekat „Crafting Vearables“ koji ima za cilj dizajniranje nosivih materijala koji su robusni i moderni, kao i komercijalno održivi u proizvodnom lancu. Iako je budućnost moderne tehnologije, ili 'nosivih', najavljivana mnogo puta, praksa zaostaje. Nosive stvari retko napuštaju laboratoriju ili modnu pistu, jer se ne testiraju kroz čitav proizvodni lanac; estetika dizajna nije integrisana u tehnologiju; ili ostaju gadget bez uzimanja u obzir tela, identiteta ili performansi nosioca. Kroz međusobno povezane istraživačke projekte, ovaj interdisciplinarni program premošćuje jaz između teorije i prakse, eksperimenta i industrije, i dizajna i proizvodnje. Kao rezultat toga, projekat ne samo da će izraditi nosive stvari, već će i analizirati kako se moderna tehnologija odnosi na identitet, shvatiti njen društveni uticaj, približiti tehnologiju modnom dizajnu i učiniti je konkurentnom granom kreativne industrije u Holandiji.
Sonic interakcija
Radboud University predavač Vinsent Meelberg istražuje odnos između zvuka i interakcije. Ljudska bića međusobno komuniciraju koristeći zvuk, kao što je govor. Pravljenje muzike je takođe oblik zvučne interakcije. Uređaji kao što su alarmi, mobilni telefoni, pa čak i automobili komuniciraju sa svojim korisnicima putem zvuka. U svom istraživanju, Meelberg istražuje ove različite oblike zvučne interakcije, fokusirajući se i na svakodnevne zvukove i zvukove koji su rezultat umetničkih praksi, kao što su muzika, radio drame i zvučna umetnost. Ovo istraživanje se bavi pitanjima kao što su načini u kojima koristimo zvuk za interakciju, kako zvuk kodira načine na koje doživljavamo okruženja i načine na koje nas umetničke prakse mogu naučiti kako zvuk može uticati na nas.
Vincent Meelberg je osnivački urednik Journal of Sonic Studies i nedavno je koeditovao knjigu o zvučnoj umetnosti, pod nazivom The Routledge Companion to Sounding Art (Routledge 2017).
Medijska industrija
Martijn Stivens proučava društvene, kulturne i organizacione dimenzije multidisciplinarne i međusektorske saradnje u kreativnim industrijama. Često se tvrdilo da su kreativne industrije pokretači inovacija i, dodatno, da se uspešna inovacija uglavnom vrši kroz odnose. Kultura „kolaborativne obaveze“ je stoga presudna. Međutim, kreativne industrije su takođe veoma ambivalentne i institucionalno složene zbog istovremenog suživota sukobljenih diskursa i divergentnih referentnih okvira, što često izaziva disonancu i poremećaje u kreativnom procesu. Kao posledica toga, inovacija nije nužno udoban ili prijatan poduhvat. Stoga posebnu pažnju treba posvetiti jačanju uzajamnog poverenja i poštovanja.
Pored velikog interesovanja za unakrsno disciplinarno istraživanje, Martijn Stevens takođe strastveno voli stvaranje okruženja za učenje koje podstiče zajedničko eksperimentisanje i interdisciplinarno razmišljanje. Zbog toga je bio uključen u nekoliko projekata koji su imali za cilj podsticanje međusobne razmene između studenata koji rade u oblastima umetnosti, nauke i humanističkih nauka.