МА примењене лингвистике
Mary Immaculate College
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Limerick, Ирска
Jezici
Engleski
Format studije
Učenje na daljinu, Na kampusu
Trajanje
12 - 24 meseci
Tempo
Redovne studije, Fleksibilno vreme
Školarina
Zatražite informacije
Rok za prijavu
Zatražite informacije
Najraniji datum početka
Sep 2024
* МА: 6.425 € за ЕУ и 12.825 € за не-ЕУ / структурирани докторат: 1. година - 6255 €/12.825 € и 2. 3. 4. године - 4403 € / 8781 €
Uvod
MA iz primenjene lingvistike nudi se sa tri optsiјe za isporuku; na kampusu, kombinovano ili potpuno onlaјn. Kurs јe namenjen iskusnim nastavnitsima engleskog јezika i drugim profesionaltsima engleskog јezika. Njegov glavni fokus јe na upotrebi i poduchavanju engleskog јezika u globalnom kontekstu. Ovaј fokus ћe se baviti meђunarodnom potrebom za profesionalnim razvoјem, posebno meђu nastavnitsima engleskog јezika.
Magistarska studiјa primenjene lingvistike ima za tsilj da obezbedi shirok kurs iz oblasti opisa јezika (јezichki sistemi: gramatika, leksika i fonologiјa), teoriјa primenjene lingvistike, teoriјe usvaјanja drugog јezika, okvira za prouchavanje diskursa, kao i spetsiјalistichke istrazhivachke veshtine za empiriјsku analizu јezika u kontekstu.
Obichno ћe kurs traјati tri semestra. Semestri 1 i 2 ћe ukljuchivati module koјi se predaјu (predavanja i aktivnosti). Treћi semestar biћe posveћen pisanju disertatsiјe. Tri semestra se mogu ponavljati u јednoј kalendarskoј godini koristeћi letnji period za modul disertatsiјe (septembar – avgust).
Alternativno, kurs se mozhe polagati tokom јedne i po godine. Dostupne su i optsiјe sa skraћenim radnim vremenom. Svaki semestar јe strukturiran u 12 nedelja ili јedinitsa u koјima se polazhu tri modula. Svaki modul ћe ukljuchivati stalnu protsenu. Ovo mozhe ukljuchivati meshavinu zadataka kao shto su kvizovi, diskusiјe, eseјi, usmene prezentatsiјe, itd. Za one uchenike koјi se odluche za kombinovani i onlaјn format dostave, protsene ћe imati onlaјn optsiјe za zavrshetak.
Da rezimiramo, program pochinje u septembru. Postoјe optsiјe u vezi sa nachinom isporuke programa i traјanjem koјe odgovaraјu individualnim potrebama: Optsiјe isporuke:
• On-tsampus : Traditsionalni format isporuke sa predavanjima i tutoriјalima litsem u litse
• Kombinovano : Kombinatsiјa onlaјn i formata isporuke litsem u litse
• Online : Potpuno onlaјn format isporuke koristeћi unapred snimljene i vebinare uzhivo Vremenske optsiјe:
Prijem
Nastavni plan i program
Obrisi modula
Osnovne karakteristike jezika: gramatika, rečnik i fonologija Ovaj modul će istražiti međusobnu povezanost gramatike, rečnika (leksisa) i fonologije u jezičkom sistemu. Opisaće formalne sisteme engleskog jezika, ispitujući pojedinačne gradivne blokove leksisa (npr. morfeme, semantički odnosi), gramatika (npr. klase reči, fraze, klauzule, vremena, modalitet) i fonologija (fonemi, intonacijski obrasci, karakteristike povezanog govora), i načini na koje ovi oblici rade zajedno i koriste se za stvaranje značenja u kontekstu. Takođe će ispitati pojam fiksnih višerečnih jedinica, integrisanih i fragmentiranih, koje formiraju leksikografske obrasce. Biće snažan fokus na to kako gramatika, rečnik i fonologija međusobno igraju diskurs i pragmatiku.
Pristupi jeziku u kontekstu Ovaj modul će istražiti važnost razmatranja jezika u njegovom kulturnom, društvenom i međuljudskom kontekstu upotrebe i ispitati faktore koji utiču na način na koji koristimo jezik. Razmotriće fenomen konteksta u svetlu nedavnih dešavanja u govornoj i pisanoj korpusnoj lingvistici. Jezik u kontekstu će se istraživati kroz praktične analitičke zadatke koristeći autentični govorni i pisani diskurs iz različitih diskursa (npr. porodični diskurs, akadeMIC diskurs, diskurs na radnom mestu itd.). Pored toga, istraživaće se i strukturni pristupi istraživanju govornog jezika (npr. Rad analitičara Birminghamskog diskursa i analiza razgovora) i pristupi koji se mogu primeniti i na govorne i na pisane tekstove kao što je analiza žanra. Ovo će olakšati pristup jeziku odozgo prema dole i odozdo prema gore u kontekstu. Takođe će biti istraženi „novi diskuri“ digitalnog doba, poput blogova, vikija, Tvittera i drugih elektronskih tekstova.
Pitanja u primenjenoj lingvistici Ovaj modul upoznaje studente sa ključnim pitanjima u primenjenoj lingvistici i služi da studentima pruži široko razumevanje zabrinutosti primenjene lingvistike. Modeli nastave jezika biće kritički ocenjeni i ocenjivaće se dominantne paradigme usvajanja drugog jezika. Ispitivaće se pojmovi jezičke kompetencije, uključujući interkulturalnu pragmatičnu kompetenciju u kontekstu međukulturne i varijacione pragmatike. Modul će se takođe baviti višejezičnošću i jezikom u globalnom kontekstu, uključujući savremene rasprave o podučavanju engleskog jezika kao Lingua Franca (ELF). Procena jezika će takođe biti ključna tema, posebno u pogledu adresiranja pojmova jezičkih i diskurznih markera kompetencija u testiranju govornog i pisanog jezika. Unutar svake oblasti modula, studenti će biti upoznati sa nizom perspektiva, omogućavajući im kritički procenu različitih pristupa i prepoznaju rasprave koje trenutno zauzimaju primenjene lingviste.
Diskurs u učionici i učenicima Modul se fokusira na interakcijsku strukturu diskursa nastavnika i učenika, empirijski gledajući interakcije između nastavnika i učenika i između učenika (peer-to-peer). Nastoji razviti razumevanje ključnih interaktivnih karakteristika i kompetencija diskursa u učionici koristeći analitičke paradigme analize razgovora i analize kritičkog diskursa, potkrijepljene metodološkim alatima korpusne lingvistike. Modul se takođe fokusira na jezik učenika u proceni (npr. usmeni ispiti, eseji, forumi za diskusije, blogovi, vikiji) u kontekstu jezičkih i interakcionih kompetencija. Ključni aspekt modula biće omogućavanje učesnicima da prepisuju, kodiraju i analiziraju empirijske podatke u učionici i učenicima kako bi bolje razumeli ovaj kontekst nastave i učenja i jezičke i interaktivne kompetencije koje on zahteva.
Metode istraživanja u primenjenoj lingvistici Ovaj modul će studentima opremiti osnovne istraživačke veštine za empirijski analizu jezika. Modul je dizajniran tako da studentima pruži veštine kako da ocenjuju istraživanje drugih i da preduzmu sopstvena nezavisna istraživanja u oblasti primenjene lingvistike. Fokusiraće se na metodološke paradigme i eksperimentalne dizajne koji se obično koriste u primenjenoj lingvistici, uključujući i kvalitativne, kvantitativne i mešovite metode pristupa, tako da studenti mogu izabrati odgovarajuću metodologiju za određeno istraživačko pitanje u određenom kontekstu upotrebe jezika. Kurs će takođe obuhvatiti praktične metodološke korake i procedure za istraživanje primenjene lingvistike, uključujući identifikaciju istraživačkog pitanja, pronalaženje izvora za pregled literature koristeći odgovarajuće baze podataka, praktičnosti dizajna upitnika, informativne listove govornika, protokole snimanja, procedure transkripcije i kodiranja. Takođe će biti diskutovano o etičkim pitanjima koja se javljaju u istraživanju u okviru primenjene lingvistike. Kurs će se takođe fokusirati na odgovarajuće analitičke okvire za analizu kvantitativnih i kvalitativnih podataka sa snimaka, upitnika ili drugih empirijskih izvora. Do kraja ovog modula studenti bi trebalo da budu u mogućnosti da napišu istraživački predlog pogodan za disertaciju u okviru programa i da budu dovoljno kompetentni za sprovođenje istraživačkog projekta.
Korpus lingvistika i nastava jezika Ovaj modul opisuje primenu korpusne lingvistike u nastavi i istraživanju jezika. Korpusi elektronskog jezika, i njihov prateći računarski softver dokazuju se sve uticajnijim u nastavi jezika kao izvori opisa jezika i pedagoškog materijala. Modul će istražiti doprinos korpusne lingvistike učenju i nastavi jezika i ispitati mogućnosti koje korpusna lingvistika nudi učeniku i nastavniku. Modul će se fokusirati ne samo na to kako nastavnik može koristiti korpusnu lingvistiku u učionici za stvaranje materijala, već i na to kako se učenici mogu ohrabriti da sami koriste korpuse. Takođe će se raspravljati o ograničenjima korišćenja korpusa u nastavi jezika i potencijalnim zamkama koje proizilaze iz njihove nekritičke upotrebe. Modul će se prvenstveno odnositi na istraživanja, nastavne materijale i postupke relevantne za nastavu engleskog jezika (ELT); međutim, takođe će se baviti pitanjima koja se odnose na nastavu jezika uopšte.
Fonetika i fonologija Ovaj modul će obuhvatiti osnovne elemente fonetike i fonologije. Studenti će se pozabaviti razlikom između fonetike i fonologije. Konkretno, u odnosu na fonetiku, modul će se fokusirati na fiziologiju govora, uključujući tačke i način artikulacije i transkripciju govornih zvukova, koristeći Međunarodnu fonetsku abecedu (IPA). Što se tiče fonologije, ispitaće obrasce zvuka govora, povezane govorne procese (kao što su asimilacija, koalescencija, elizija, veza) i razliku između segmentnih i suprasegmentalnih karakteristika govora. Jezgro ovog modula je kontekstualizacija fonologije u smislu intonacije diskursa u odnosu na leksise, gramatiku, diskurs i pragmatiku u govornom jeziku.
Diskurs i pragmatika Ovaj modul ima za cilj da proširi studentsko razumevanje jezičkog konteksta kroz fokus na pragmatiku. Osnovna pitanja koja se tiču pragmatike kao što su deiksi, implikatura, učtivost i teorija govornog čina su ocrtana, diskutovana i ocenjena kritički. Modul će takođe istražiti pojmove univerzalnosti razmatrajući pragmatiku sa inter-i- i međukulturnih stanovišta. Centralno za ovaj modul je razmatranje stvarnih i autentičnih podataka. Ocenjivaće se tradicionalne metode prikupljanja podataka u pragmatici, kao što su testovi završetka diskursa, igranje uloga i intervjui. Međutim, korpusna pragmatika, relativno skorašnji razvoj u oblastima korpusne lingvistike i pragmatike, biće primarni metodološki okvir. Korpusna pragmatika omogućava tumačenje govornog ili pisanog značenja, sa naglaskom na pružanju empirijskih dokaza za ovo tumačenje. Studenti će imati priliku da procene efikasnost osnovnih pragmatičnih problema na osnovu empirijskih istraživanja koje će sami sprovesti.